weer thuis

5 maart 2018 - Geldermalsen, Nederland

Afgelopen zaterdag keurig op tijd (zelfs iets te vroeg vlgs de piloot door de oostenwind die er stond) om half 7 geland op Schiphol en oh, oh wat was het koud. Mijn zoon Jan Willem en Thijs mijn kleinzoon stonden me op te wachten en binnen een half uurtje waren we herenigd in de aankomsthal. Wat fijn om ze weer te zien. Zoals jullie weten ben ik de laatste 4 dagen in Negombo geweest, de kustplaats half uurtje rijden van het vliegveld en daar was het vrijdag nog 37 graden, dus de warmte zat nog in mijn lijf en dan is het net of je een vrieskist stapt. Nou pa wees blij dat je donderdag niet aangekomen bent toen was het veel kouder aldus Jan Willem. De laatste dagen in Negombo waren heerlijk, mijn boeken uit kunnen lezen, die er nog lagen, een mooie boottocht door de lagoon van Negombo gemaakt, nog een dag een fiets gehuurd en iedere dag 's avonds gegeten met Laura , mijn buurmeisje in Galle die ook haar laatste dagen doorbracht in Negombo, wel zo gezellig omdat met zijn 2-en te doen. want dat is het nare vind ik van alleen reizen, het eten 's avonds. Neem dan wel vaak m'n e-reader en telefoon mee (om een spelletje wordfeud te spelen, met dank aan allen die hebben meegespeeld) of om de NOS app te lezen. Maar het is niet gezellig, maar zo hebben we er allebei leuke avonden aan gehad. ik zat in het Camelot hotel, niet de goedkoopste 65 euro p/n maar vond het een mooie afsluiting en een cadeautje aan mezelf.

Het zit er weer op en de weken zijn omgevlogen en ook weer veel kunnen doen. de 1e 3 weken samen met Margo en 4 weken alleen mogen werken. Met veel voldoening kijk ik erop terug, wat je in die relatief korte periode kunt doen en betekenen voor de inwoners daar. Ook weer een nieuw deel van Sri Lanka leren kennen, en och wat is het toch een prachtig land met mooie mensen, waarvan het merendeel weinig heeft , maar wel gelukkig zijn. en trots op hun land zijn. Ik heb er geen spijt van om er weer nu voor de 3e keer  geweest te zijn, werd met open armen ontvangen en heb ook dank zij jullie bijdrages weer veel kunnen betekenen. Grote voorraad medicatie kunnen kopen, oude stoelen en de poort kunnen schilderen, nieuwe tafelkleden kunnen kopen en niet te vergeten een grote bijdrage kunnen leveren aan de reparatie van het dak, waarvan de zuster heeft beloofd mij op de hoogte te zullen houden van de voortgang. Daarnaast heb ik dit jaar een fiets tot mijn beschikking gehad en ik vond dat wel heerlijk moet ik zeggen, ondanks het chaotische verkeer, met aan de linkerkant het open riool waar je langs fietst en aan de rechterkant het drukke verkeer, maar ik heb het er zonder kleerscheuren vanaf kunnen brengen. en het zadel........ was prima echt geschikt voor een Europese kont zullen we maar zeggen. Ik dank jullie dat je de tijd en moeite hebt genomen om mijn blog te lezen, was weer leuk om te doen, soms frustrerend omdat internet uitviel en er geen backup was gemaakt, kon ik weer overnieuw beginnen.Dank voor jullie reacties en nogmaals voor de bijdrages, dat was geweldig. Als vrijwilliger kun en mag je het verschil maken en dat geeft een voldaan gevoel.Over tot de orde van de dag, over 5 weken hebben we onze première van het toneelstuk" het bos van de dode liefjes" een komisch en hilarisch toneelstuk, waar ik een rol in mag spelen. daarnaast liggen er hier nog een aantal vrijwilligers taken op me te wachten om daar weer druk mee bezig te zijn. ik verveel me niet en de lente komt er aan. Ik wens jullie een mooi voorjaar toe. Lieve groet Cor

1. Conny Huizinga:
    5 maart 2018
    Fijn dat je weer veilig thuis bent. Ik zal zsm data doorappen om bij ons te komen eten 😘
  2. Wilspeelman:
    5 maart 2018
    Hallo Cor Welkom op de koude Nederlandse bodem .
    We hebben genoten van je verslag en hebben mee mogen reizen in je belevenissen dank daar voor .
    Hartelijke groeten Wil en Theo
  3. Helmi van den Hurk:
    5 maart 2018
    Welkom terug in ons koude kikkerlandje, maar het voorjaar staat weer voor de deur !
  4. Janneke rongen:
    5 maart 2018
    Elk verhaal gelezen. Gelukkig weer veilig thuis..
  5. Jan Wieldraaijer:
    Hoi Cor,
    Fijn dat je weer thuis bent en je leven hier weer gaat oppakken, maar met boordevol met fijne herinnneringen van Sri-Lanka.
    Nog bedankt voor al je reisverhalen. Nu maar gauw weer in het Hollandse ritme komen en jij als globetrotter, zal daar denk ik niet al te veel moeite mee hebben.Het ga je goed en de hartelijke groeten aan Margot. We moeten gauw weer eens afspreken.
    Hartelijke groet van Jan
  6. Riet:
    5 maart 2018
    Hoi Cor, ik heb genoten van je verhalen, en heb bewondering voor het goede werk wat je daar gedaan hebt. Ik ben het ook met je eens dat Sri Lanka een prachtig land is,heel lang geleden ben ik er met Guus geweest, en wij waren ook erg onder de indruk van schoonheid van het land, en de mooie mensen die er wonen!
  7. Betsie:
    5 maart 2018
    Hoi Cor fijn dat je weer thuis bent nog bedankt voor je foto's en mooie reisverhalen liefs van ons
  8. Antje:
    5 maart 2018
    Fijn dat je weer heelhuids en gezond terug bent in ons kikkerlandje. Nu de omschakeling weer richting toneel. Veel succes.
  9. Jeanine:
    6 maart 2018
    Welkom thuis, Cor. Wat fijn dat je weer zo veel hebt kunnen doen en ook zelf hebt kunnen genieten. Liefs, Jeanine
  10. Wil van der Maden:
    6 maart 2018
    Dag Cor,
    Ja, de overgang moet inderdaad groot geweest zijn op velerlei fronten, Maar goed, je bent wel wat gewend. Dank voor je verhalen. Het is interessant en ook leerzaam om op deze manier ook een beetje te "ruiken" aan een andere cultuur. Hoe meer je je verdiept in wat er zich in andere landen afspeelt op gebied van leven, van geboorten, van huwelijken, van sterfgevallen enz. hoe meer je je ervan bewust wordt, dat we bevoorrecht zijn in Nederland te mogen wonen. We zeuren wel veel, maar dat schijnt ook een beetje in onze aard te zitten. Nu de draad weer oppakken en genieten van datgene wat er hier weer op je afkomt en waaraan je je steentje mag bijdragen. Alle goeds gewenst en tot horens/ziens, Wil van der Maden
  11. Karla van Knippenberg:
    7 maart 2018
    Hoi Cor,
    Al weer paar dagen thuis.
    Fijn dat je weer veilig thuis bent en ja idd de zal echt wel even wennen zijn.
    Je hebt prachtig werk verricht Cor.
    Ik ga je reisverhalen missen.
    Nou tot snel !!!
    Gr. Karla en Pwter.