Afscheid

17 februari 2018 - Galle, Sri Lanka

deze week was mijn laatste week zoals ik jullie vertelde en Ook deze week weer veel gedaan en ervaren . Allereerst het bezoek van Ellen en haar man was een feest  van de herkenning, eerst in het weekend heerlijk met ze gegeten en op maandag zijn ze naar het verpleeghuis genomen waar we weer Lekker hebben samengewerkt. Meer bewegen voor ouderen gedaan, gewndeld met een bewoners, spelletjes gedaan en Ellen kon een rijk gevulde enveloppe overhandigen aan de zuster voor de Reperatie van het dak . Dindsdag geschilderd , ouderen stoelen eerst van roest ontdaan en daarnaast geschilderd , kunnen er weer een jaartje  tegen. Woensdag werd ik uitgenodigd door vrienden van Ans en Rein uit Dokkum, die zijn aan het rondfietsen in Sri Lanka en nodigden mij uit voor een etentje. Was wederom erg gezellig zeker om Ook hun ver halen aan te horen van hun fietservaringen, ruim 1300 km gefietst door door Sri Lanka , wel is waar op Jan Jansen fietsen maar toch, ik doe het ze niet na , vind mezelf al sportier met 30 km PDF zij doen er 90 p/d pet je af voor ze. Do dermet mijn buurmeiden uit eten geweest omdat zij weg gaan en gaan rondreizen en kreeg een Lief kaartje vanze en een fles arrak, we hebben het gezellig gehad met elkaar en 5 weken naast elkaar gewoond. Luizenvader voor ze geweest want daar Haden ze veel last van omdat zij met kinderen werken en Dan ontkom je er niet aan. Vrijdag was mijn laatste werk dag en dat was weer een emo moment moet ik zeggen . De zuster hield een toespraak wat ik in deze 5 weken allemaal gedaan heb , eerst met Margo en later alleen met af en toe hulp van andere vrijwilligers. Nieuwe tafelkleden gekocht, Stekelenburg en poort voorzien van een nieuw verfje, kunstwerken ingelijst, voor een groot bedrag medicatie gekocht, eerst van Margo een enveloppe mogen ontvangen en vanmorgen nog 1 als extra donatie voor het dak, sir God bless you and y're friends and please come back next year, people enjoy when y are here, giving massages, plating games and take care for them, we Will miss you. Hopeful we wish that you come together With Ellen and Margot ... ik heb gezegd dat het nu veel te vroegis om daarop te antwoorden maar ik heb ergere van genieten, veel kunnen doen en bereiken en hoop dat mijn opvolgers de lijn voort kunnen zetten. Ze heeft me beloofd om mij op de hoogte te houden van de renovatie van het dak en dat ik vlg jaar het zelf kan komen aanschouwen. Daarna kregen de bewoners een ijsje van mij waarvan ze Heerlijk hebben gegeten . Ik heb een paar foto's van de bijeenkomst bijgevoegd . Maandag vertrek in vanuit Galle en ga naar hambatota in het zuidoosten van Sri Lanka , dat ligt vlak bij het natuurpark Yale, waar ik dinsdag ochtend vroeg naar toe ga, wellicht om luipaarden en olifanten te spotten. De volgende dag rij ik door naar Ella bekend om zijn vele thee plantages en Adams peak, ik ga de kleine lopen dat lijkt me zwaar genoeg. Vanuit hier reis ik naar Nuwarele met mooie watervallen TEC. Dan Kandy en daarna naar Negombo waar ik voordat ik naar huis vertrek. Maar dat duurt nog 2 weken . Ik reis met een chauffeur is wel zo relax en natuurlijk hou ik jullie op de hoogte van mijn ervaringen. Fijn weekend en tot horens maar weer, lieve groet Cor

1. Guus en Anjo:
    17 februari 2018
    Wat een mooi verhaal weer Cor. Geniet van de mooie reis die je gaat ondernemen. Je hebt het verdiend!
    Veel liefs van Guus en Anjo
  2. Michele:
    17 februari 2018
    Missie voldaan Cor! En hoe! Chapeau voor jullie hulp, goede zorg, inzet en niet vergeten liefde en respect voor deze mensen die het verdienen. Respect voor zoveel compassie.
    Geniet nu van je vrije tijd met mooie vooruitzichten.
    Gr
    Michele
  3. Conny en Rob:
    17 februari 2018
    Wij wensen je een hele fijne reis!
  4. Wilspeelman:
    17 februari 2018
    Je neem weer een mooie rugzak mee op reis vol van emotionele en waardevolle herinneringen . Goede reis en geniet groeten Wil en Theo
  5. Heleen & Henk:
    17 februari 2018
    Inspirerend Cor om dit allemaal weer te lezen we wensen je nog een hele mooie reis en benieuwd of je inderdaad olifanten en luipaarden gaat zien! Hier blijft het nog wel een beetje winter maar rustig weer en regelmatig zon - ons vernieuwde tennisclubhuis nadert z'n voltooiing met hulp van veel vrijwilligers en dat gaat er ook mooi uitzien! hartelijke groet Henk & Heleen
  6. Jan Wieldraaijer:
    Hoi Cor,
    Wat zullen ze nog vaak aan jullie denken over de tomeloze
    inzet , die je weer hebt laten zien(nu ook met Margo) en dat het erg gewaardeerd wordt
    blijkt wel uit de reactie van de zuster. Wat gaat de tijd toch snel en
    nu maar twee weken genieten, van een welverdiende vakantie.
    Groet Jan W
  7. Hans en Francine:
    17 februari 2018
    Wederom genoten van je mooie verhaal. Tsja, het werk zit er al weer op! Nu nog even genieten van 2 weken vakantie om ons dan weer de ogen uit te steken met je mooi getinte huid. Liefs
  8. Betsie:
    17 februari 2018
    Mooi verhaal weer nog heel veel plezier en geniet nog van je twee weken vakantie liefs van ons
  9. Sien:
    Hoi Cor.
    Mooi verhaal en bijpassende mooie foto’s.
    Geniet nog even van je welverdiende vakantie!
    Tot gauw live groet Sien.
  10. Riet:
    17 februari 2018
    Weer genoten van je mooie verhalen, en ga nu maar genieten van je welverdiende vakantie!
    Groetjes van Riet.
  11. Westra:
    17 februari 2018
    Fijnst je zulk werk nog kunt doen en er ook zo van kan genieten ! Wens je een mooie reis toe met goed weer !hier zon weinig wind endan genieten wij dan weer van ! Groeten jan en jant!
  12. Petra:
    18 februari 2018
    Weer een mooi project gedraaid broer!! Prachtig. Ik snap dat ze jou daar graag terug zien. Nu genieten van je rondreis. Heel veel plezier. Groeten vanuit Tasmanië
    Petra😘😘
  13. Jeanine:
    18 februari 2018
    Hoi Cor, wat is het allemaal snel voorbij gegaan in mijn beleving. Je laat weer veel moois achter!!! Geniet lekker van je vakantie.
  14. Jose:
    19 februari 2018
    Wat een mooi beschrijving weer van je belevenissen! Nu lekker genieten van je vakantie en alles wat daarbij hoort. Je moeder vindt het maar stilletjes zonder kinderen in het land maar ze geniet wel van de telefoontjes!
    Tot gauw,liefs
  15. Mies:
    22 februari 2018
    Dank voor je mooie en boeiende verslagen.Elke keer geniet ik er weer van.
    Goed thuisreis en tot snel!
    A big hug van ons
  16. Karla van Knippenberg:
    22 februari 2018
    Hoi Cor,
    Ppfff je reis zit er al weer bijna op.
    Wat heb je weer prachtig werk verricht Cor..
    Geniet nog van ke 2 weken vakantie wn het lekkere weer daar.
    Hier voorspellen ze veel vorst wn mogelijk kunnen we de schaatsen onderbinden.
    Gr. Peter en Karla