Van Ella naar Nuwara Eliya/ Kandy

25 februari 2018

Vanuit  Ella gereisd dwars door de Bergen , een schitterende tocht naar het nog hoger gelegen Nuwara Eliya. met de trein dwars door de theepantages en hier is het Ook een  stuk koeler . Deze stad heeft weer de oude allure van een koloniale stad, schitterende gebouwen en redelijk goed onderhouden. Ik heb een  Eenvoudig hotel niet ver van het centrum gelegen. Vanuit hier een paar trips gemaakt naar botanische tuin , die begin 1800 is aangelgd door de engelsen. Het was jammer genoeg niet zonnig deze dag maar heb ervan genoten even als van het bezoek aan de thee fabriek, waar in uit leg kreeg over de productie  van thee. De theeplukkers moeten minimal 18 kg per dag aan jonge  theebladeren Plukken willen ze een redelijk salaris hebben. En dat zijn heel wat theeblaadjes. Deze worden bij binnenkomst eerst gewassen en gedroogd, daarnaast pas gesneden tot verschillende melanges, grof  fijn, tot zelfs  een poederachtige substantie. De witte thee is het duurst, geliefd door de Chinezen. Daarnaast de groene en Dan black thee. Een mooie belevenis om dit proces zo te volgen. Gisteravond heerlijk gegeten in grand hotel, Ook weer een mooi histories gebouw  met verschillende restaurants. Ik heb bij de Grand Thai gegeten en dat was smullen moet ik zeggen. Voldaan door Sampath weer naar mijn hotel gebracht, want 's avonds Alleen over strata dat wil Hij niet. To dangerous for you sir, I will pick you up. Ok toch Ook nog iemand die naar me omkijkt. Ik heb me nog geen moment onveilig gevoeld in Sri Lanka, je moet het Ook niet opzoeken natuurlijk. Vandaag naar Kandy vertrokkken een toch door de Bergen van 3 uur, bergafwaarts. Kandy is de culture let hoofd stad van Sri Lanka , mooie stad Ook weer met historische gebouwen en een een main capital zoals de Sinhalese zeggen omdat hier een belangrijke boeddhistische tempel staat, de tempel met the tooth. Deze heb ik vorig jaar met mijn zusje Petra bezocht, een mooie ervaring waar in we zagen dat opmeen bepaald tijdstip het kamertje opengaat waar een Tand van Boeddha ligt, iedere een is Dan in een soort trance van deze gebeurtenis, met name de boeddisten . Het was weeer een fijn weer zien met de Eigenaar van het hotel, zijn Moeder Kwan gelijk op me af en omhelsde me, no sister Sir, ze bedoelde Petra, no no Petra this time. She is with her husband in australie, next time she must come. Ik kom hier nu voor de 3e Keer en het is altijd  weer een beetje thuiskomen. Ik kreeg nu korting op de Prijs, vanwege mijn vrijwillgers werk, hoe lief. You did again great job sir, thanks you. En daar wordt je Dan Klein van. Vanavond uit eten in de stad met een aantal vrienden die ik hier heb wonen, w.o. Sarath mijn bids van de 1e keer dat ik hier was. Morgen op weg naar Negombo, waar ik samen met Margo gestart ben. Hier nog een aantal stranddagen en Dan weer naar huis. Min 11 hoorde ik, ik moet er nog niet aandenken, nu ik in mijn korte broek hier buiten dit reisverslag aan het maken ben. Ik heb weer verschillende foto's toegeveogd zodat jullie een impressive krijgen van dit schitterende land. Vandaag op de groentekramen die hier veelvuldig langs de weg staan , boerenkool zien liggen , met - 11 zal die welsmaken met een lekkere wordt erbij Dan van slager  Hol of van de Burg, heb ik wel zin in volgende week. Tot een volgende Keer zal w.s. Het laatste verslag zijn dank ik, dank voor jullie reacties via hier of de app. Lieve groet Cor