Van Ella naar Nuwara Eliya/ Kandy

25 februari 2018

Vanuit  Ella gereisd dwars door de Bergen , een schitterende tocht naar het nog hoger gelegen Nuwara Eliya. met de trein dwars door de theepantages en hier is het Ook een  stuk koeler . Deze stad heeft weer de oude allure van een koloniale stad, schitterende gebouwen en redelijk goed onderhouden. Ik heb een  Eenvoudig hotel niet ver van het centrum gelegen. Vanuit hier een paar trips gemaakt naar botanische tuin , die begin 1800 is aangelgd door de engelsen. Het was jammer genoeg niet zonnig deze dag maar heb ervan genoten even als van het bezoek aan de thee fabriek, waar in uit leg kreeg over de productie  van thee. De theeplukkers moeten minimal 18 kg per dag aan jonge  theebladeren Plukken willen ze een redelijk salaris hebben. En dat zijn heel wat theeblaadjes. Deze worden bij binnenkomst eerst gewassen en gedroogd, daarnaast pas gesneden tot verschillende melanges, grof  fijn, tot zelfs  een poederachtige substantie. De witte thee is het duurst, geliefd door de Chinezen. Daarnaast de groene en Dan black thee. Een mooie belevenis om dit proces zo te volgen. Gisteravond heerlijk gegeten in grand hotel, Ook weer een mooi histories gebouw  met verschillende restaurants. Ik heb bij de Grand Thai gegeten en dat was smullen moet ik zeggen. Voldaan door Sampath weer naar mijn hotel gebracht, want 's avonds Alleen over strata dat wil Hij niet. To dangerous for you sir, I will pick you up. Ok toch Ook nog iemand die naar me omkijkt. Ik heb me nog geen moment onveilig gevoeld in Sri Lanka, je moet het Ook niet opzoeken natuurlijk. Vandaag naar Kandy vertrokkken een toch door de Bergen van 3 uur, bergafwaarts. Kandy is de culture let hoofd stad van Sri Lanka , mooie stad Ook weer met historische gebouwen en een een main capital zoals de Sinhalese zeggen omdat hier een belangrijke boeddhistische tempel staat, de tempel met the tooth. Deze heb ik vorig jaar met mijn zusje Petra bezocht, een mooie ervaring waar in we zagen dat opmeen bepaald tijdstip het kamertje opengaat waar een Tand van Boeddha ligt, iedere een is Dan in een soort trance van deze gebeurtenis, met name de boeddisten . Het was weeer een fijn weer zien met de Eigenaar van het hotel, zijn Moeder Kwan gelijk op me af en omhelsde me, no sister Sir, ze bedoelde Petra, no no Petra this time. She is with her husband in australie, next time she must come. Ik kom hier nu voor de 3e Keer en het is altijd  weer een beetje thuiskomen. Ik kreeg nu korting op de Prijs, vanwege mijn vrijwillgers werk, hoe lief. You did again great job sir, thanks you. En daar wordt je Dan Klein van. Vanavond uit eten in de stad met een aantal vrienden die ik hier heb wonen, w.o. Sarath mijn bids van de 1e keer dat ik hier was. Morgen op weg naar Negombo, waar ik samen met Margo gestart ben. Hier nog een aantal stranddagen en Dan weer naar huis. Min 11 hoorde ik, ik moet er nog niet aandenken, nu ik in mijn korte broek hier buiten dit reisverslag aan het maken ben. Ik heb weer verschillende foto's toegeveogd zodat jullie een impressive krijgen van dit schitterende land. Vandaag op de groentekramen die hier veelvuldig langs de weg staan , boerenkool zien liggen , met - 11 zal die welsmaken met een lekkere wordt erbij Dan van slager  Hol of van de Burg, heb ik wel zin in volgende week. Tot een volgende Keer zal w.s. Het laatste verslag zijn dank ik, dank voor jullie reacties via hier of de app. Lieve groet Cor

1. Betsie:
    25 februari 2018
    Hoi Cor je heb weer een mooi reisverslag geschreven geniet er nog even van het is zo weer voorbij liefs van ons
  2. Jan Beeren:
    25 februari 2018
    Mooie reis Cor, genieten zolang je nog daar bent. Hier wordt het inderdaad kouder, de elfstedenkoorts is alweer gesignaleerd.
    Tot gauw, Jan en Marlies
  3. Wilspeelman:
    25 februari 2018
    Hallo Cor wat heb ik weer genoten van je verslag en de hele reis zoveel beleefd en bijzondere belevenissen .
    Goede reis naar het koude Nederland
  4. Jose:
    25 februari 2018
    Cor, wat een mooiverhaal weer en wat een lieve mensen ontmoet je toch! Tja, hier geen kortebroek maar ik zit nu wel , uit de wond, in het zonnetje! Genietnogvan de strand dagen! Tot volgende week!
  5. David en pien van dael-kronenberg:
    26 februari 2018
    Ha die lieve Cor,
    wat een prachtige tijd heb jij weer gehad in Sri Lanka,
    we hebben weer uitgebreid met je mee geleefd!
    Nog even lekker genieten daar en dan.....
    weer hier in NL genieten van alle mensen die van je houden.
    Goede reis terug!

liefs pien
  6. Karla:
    26 februari 2018
    Hoi Cor,
    Weer een prachtig resisverslag.
    Wat heb je weer veel goed werk verricht / veel gezien / veel gedaan.
    Geniet nog van je laatste vakantiedagen .
    Ja bereid je voor op veel kou ,je korte broek verruilen voor dikke wollen broek.
    Geven aankomend weekend wel iets minder koud aan hoor.
    Goede terugreis.Tot in Nederland weer.
  7. Michele:
    27 februari 2018
    Bedankt voor de mooie foto's en interessant verslag.
    Inderdaad geniet nog van het warme weer zolang het kan.
    Het is erg koud hier. Er is ook veel sneeuw gevallen in Corsica...Dat is heel bijzonder.
    Ik wens je een fijn terugreis.
    Gr
    Michele