Voorbereidingen voor de reis naar Sri Lanka 2018

7 januari 2018 - Geldermalsen, Nederland

Same met MaleAllereerst mijn beste wensen nog voor dit Nieuwe Jaar dat voor ons ligt. Nog 3 volle dagen te gaan  voordat het vertrek naar Sri Lanka begint. Afgelopen vrijdag en zaterdag nog 2 repetitie dagen gehad van toneelgroep Elckerlyc van het toneelstuk " het bos van de dode liefjes" dat in april wordt uitgevoerd. Vandaag de tijd om alles klaar te leggen voor de a.s. reis.Vanmiddag komen mijn kinderen en kleinkinderen nog even langs om gedag te zeggen en een hapje met elkaar te eten. Morgen mijn visum ophalen in den Haag. Huis op orde maken, wassen strijken, buren instrueren, die mijn kippen zullen verzorgen, en naar mijn huis omkijken tijdens mijn afwezigheid , kortom nog genoeg te doen. Ook dit jaar ga ik naar Galle, voor de 3e keer,  waar het verpleeghuis van Reeth is gevestigd. Een katholiek huis met 80 bewoners. Ik verheug me erop. Ik verblijf in het gasthuis van Janaka waar ook al 2x heb gelogeerd met een 30 tal andere vrijwilligers. Bijzonder deze keer is dat mijn vriendin Margo me 3 weken zal vergezellen. Zij is nog werkzaam binnen de zorg , dus een extra "helping hand" . Zij zal ook andere projecten gaan bezoeken, waar ik als man niet mag komen o.a. het weeshuis en het tehuis voor meisjes die seksueel misbruikt zijn. Een bijzondere ervaring voor haar denk ik.  A.s. woensdag vertrekken we samen met een rechtstreekse vlucht van de KLM naar Colombo, de hoofdstad van Sri Lanka en van hieruit gaan we naar Negombo om een paar dagen te acclimatiseren in Camelot hotel, een mooi resort aan het strand. Zondag 14 januari worden we hier opgehaald om naar Galle te gaan. Maandag de 15e aan het werk. Ik zal met regelmaat een reisverslag maken over mijn/onze activiteiten. Mijn dank is groot voor de sponsorgelden die ik reeds mocht ontvangen, om een aantal middelen voor het verpleeghuis aan te schaffen. Ik zal dit bij aankomst in het verpleeghuis met de directrice, Zr. Malinka, gaan bespreken. We nemen ook al veel spullen mee, w.o. een rollator, verbandmateriaal, brillen, kleurboeken voor ouderen etc. Vrijdag 2 maart a.s.hoop ik weer voet te mogen zetten op Nederlandse bodem. Ik wens jullie veel leesplezier toe en natuurlijk zijn reacties welkom om contact te houden met het thuisfront. Liefs Cor

1. Bert en Desirée:
    7 januari 2018
    Een hele goede reis samen. We gaan je volgen🌹🌹
  2. Guus en Anjo:
    7 januari 2018
    We wensen jullie ook een heel mooi en liefdevol 2018 toe. Jullie beginnen dit jaar met heel mooi werk, we hebben daar heel veel bewondering voor!!! We wensen jullie een hele goede reis en wensen jullie heel veel succes in Sri Lanka! We kijken uit naar jullie verhalen!
    liefs vanuit Renkum.
  3. Jeanine:
    7 januari 2018
    Cor, geweldig dat je dit weer gaat doen. Veel succes en ik ga jullie volgen.
    liefs, Jeanine
  4. Lidy de Jager:
    7 januari 2018
    Voor jullie ook een Gelukkig Nieuwjaar en een goede reis gewenst. Heel veel succes samen in Sri Lanka. Ik ben benieuwd naar alle verhalen.
    Liefs Lidy
  5. Helmi van den Hurk:
    7 januari 2018
    Cor en Margo, voor jullie een gelukkig en mooi 2018 toegewenst en voor de komende weken veel succes toegewenst !
    Hartelijke groeten en een goede reis,
    Nick en Helmi van den Hurk
  6. Mieke Mantoua:
    7 januari 2018
    Lieve Cor en Margo, een hele fijne, gezellige reis en maak er samen 3 mooie weken van! Ben benieuwd naar al je verhalen! Veel liefs van Mieke
  7. Wil van der Maden:
    7 januari 2018
    In aansluiting van m'n mail van deze week wens ik jullie nogmaals alle goeds in de komende periode. Het is fantastisch om dit te mogen en te kunnen doen en ik ben weer benieuwd naar jullie verhalen. Bijzonder ook om dit de eerste drie weken samen mee te maken, waardoor dit tegelijkertijd ook een "leer"periode zal zijn. Heel veel succes en lieve groeten,
    Wil van der Maden
  8. Petra:
    Hallo broer
    Wat zullen ze zich weer op jouw komst verheugen. Fijn dat Margot je nu bijstaat. Kunnen jullie samen je ervaringen delen. Doe iedereen de hartelijke groeten en geef ze een knuffel van mij.
    Lieve groet van je zussie uit Laos
  9. Antje:
    7 januari 2018
    Cor en Margo heel veel succes bij het verzorgen van deze mensen. Wat zullen ze er blij van worden.
  10. Janneke rongen:
    7 januari 2018
    Ook de allerbeste wensen voor 2018 en tevens heel veel liefde en goede zorgen en mooie tijd gewenst in Sri lanka. Enjoy en zeker ook samen. Lieve groetjes Janneke
  11. Jan Wieldraaijer:
    Hoi Cor,
    Heel veel zaken regelen en dan woensdag weer naar Sri Lanka en nu samen met Margot. Ik wens jullie een goeie reis en hoop dat jullie reis weer succesvol mag verlopen op het voor jou vertrouwde gasthuis in Janaka. Groet Jan Wieldraaijer
  12. Betsie:
    7 januari 2018
    Cor en Margo jullie ook de beste wensen voor 2018 goede reis en veel plezier ik ga je volgen Liefs van ons
  13. Tonny van Baal:
    8 januari 2018
    Cor en Margo, een goede reis samen en hele mooie tijd in Sri Lanka. Kijken uit naar jullie reisverhalen.

Lieve groet Kees en Tonn
  14. Wilspeelman:
    8 januari 2018
    Hallo Cor voor jou ook de beste wensen voor een nieuw jaar waarin je een mooie start maakt naar Sri Lanka .
    Wij wensen jouwen Margo een hele goede reis toe een mooie en vruchtbaren tijd met elkaar waar ze heel blij zijn dat jullie daar je liefde en hulp wilt delen ik bewonder je daar in.
    We kijken er naar uit de verslagen die je met ons wil delen .
    Groeten Wil en Theo
  15. David en pien van dael-kronenberg:
    Lieve Cor en Margo,
    natuurlijk alle beste wensen voor 2018,
    maar vooral een goede reis, inspirerende weken en bovenal genieten van het land, de mensen en elkaar.
    kom behouden terug!
    liefs david en pien
  16. Jose:
    9 januari 2018
    Hallo Cor, hopelijk heb je jouw visum nu in huis na de derde / vierde poging!
    En dus lieve Cor en Margo een hele fijne/goede tijd en Margo ook sterkte met de voor jouw indringende projecten waar Cor niet mag komen!!! Veel liefs, Jan en José
  17. Riet:
    9 januari 2018
    Hallo Cor, op de valreep nog een goede reis gewenst, en ook de beste wensen voor een gezond en gelukkkig 2018!
    Ik ga je verhalen weer met plezier lezen, en wens jou en Margot een fantastisch verblijf in Sri Lanka!
    Groetjes van je nichtje Riet uit Culemborg.
  18. Karla:
    15 januari 2018
    Hhheelllee fijne reis samen gewenst.
    Dat jullie maar weer veel mooi werk mogen verrichten.
    We volgen jullie.
    Gr. Peter en Karla